понеделник, август 14, 2006

Една поостаряла тема - реконструкцията на Кулата на Мешчиите

В началото на 2006г. приключи изпълнението на проект финансиран с помоща на Европейския съюз за реконструкция на красивата Кула на Мешчиите във Враца. Аз съм прост човек, нищо не разбирам от проекти или строителство затова гледам с очите си кулата и чета какво пише на табелата. Целта на проекта е хем да се пообнови хубавата кула, хем да се осигури работа на 10 младежи (те взимали по 100 евро заплата 10 месеца). В изпълнение на тези прекрасни цели е усвоен бюджет от 44 394.54 EURO.
Както казах, аз не мога да смятам пък и да можех не е това целта (ясно е че парите са си похарчени, хората си имат фактури, договори и т.н.), аз просто искам да покажа и всеки да прецени какъв е положителния ефект за града от усвояването на тези пари (Нали това е целта на проектите или се лъжа?).

Резултат 1: 10 момчета "вдигнаха" едно скеле, което през по-голямата част от времето си висеше самотно около кулата. Както и да е 10-те безработни младежи са получили 1000 Евро и са се замогнали за 10 месеца, да кажем и 500 евро за осигуровките им са отишли.
Резултат 2: Не зная дали преди звънеше камбаната на всеки час, сега определено звъни много хубаво и кулата получи лъскав часовников циферблат.
Резултат 3: Поставени бяха десетина прожектора в земята на три от стените на кулата (за четвъртата явно не стигнаха парите)
Резултат 4: Както казах, нищо не отбирам от строителство затова вие преценете от снимките какво е направено по ремонта на кулата.

Това е кулата преди (задигнах снимката от един сайт без да питам, дано да ме извинят):


Това е кулата сега (след приключване на проекта):









На мен лично най-голямо впечатление ми правят "реконструирания" покрив, "реконструираната" метална емблема на града и "реконструираната" врата. Също така лампите (вероятно много скъпи), които са поставени хем в земята, хем стърчат, така че достойно да напомнят за проекта когато се спънете в тях.
Ето това е резултата от 44 394.54 EURO европейски и общински пари.
Както казва един друг човек, това е мнението на НЕспециалиста, моля други НЕспециалисти от Враца да си дадат мнението чрез коментари. Може и да имам грешка някъде, ще ме поправят специалистите предполагам.
През цялото време се чудя, каква може да е ролята на Търговско-промишлената палата във Враца като партньор по този проект? Дано някой да ми разясни.

Няма коментари: